line
line
  • Adresa

  • Calea Dumbrăvii 61, Sibiu 550399

Ai întrebări? Avem răspunsuri! Acestea sunt cele mai frecvente întrebări ale clienților noștri

Blogul agentiei imobiliare New Concept Living
Ai întrebări? Avem răspunsuri! Acestea sunt cele mai frecvente întrebări ale clienților noștri
16.09.2019


Domeniul imobiliar este un subiect amplu, într-o continuă dinamică și schimbare. Clienții care trec pragul agenției imobiliare New Concept Living au adesea întrebări pertinente, la care au nevoie de răspunsuri pentru a înțelege mai bine o anumită speță. Ce înseamnă extras de carte funciară, antecontract vânzare-cumpărare, certificat energetic sau ratele la dezvoltator? Care este valoarea TVA ului atunci când vorbim de tranzacțiile imobiliare?

În acest articol răspundem la câteva dintre cele mai comune întrebări pe care ni le adresează clienții noștri care sunt în căutarea unei noi locuințe sau care se regăsesc în postura de vânzători.

1. Ce este extrasul de carte funciară al unui imobil?

Rolul cărții funciare este de a oferi informații despre situația juridică a unui imobil: cine este proprietarul, existența precontractelor, vecinii imobilului, ipoteci și multe altele. Putem spune astfel că este cartea de identitate a oricărui imobil. Există extras de carte funciară de informare, care arată situația imobilului la un moment dat sau extras de carte funciară de autentificare care poate fi solicitat doar de către notarul public. Cel din urmă este obligatoriu pentru încheierea oricărei tranzacții imobiliare.

2. Ce este un antecontract vânzare-cumpărare?

Antecontractul ( denumit și promisiune de vânzare-cumpărare ) este acel contract prin care părțile se obligă să încheie în viitor un contract final de vânzare al unui imobil stabilit deja, la prețul convenit în antecontract. Acesta este de obicei primul pas în demersul de cumpărare al unui apartament/ case și obligă părțile la semnarea contractului final de vânzare cumpărare. Antecontractul poate fi încheiat la orice notar public din România, indiferent de domiciliul părților sau de adresa imobilului tranzacționat.

3. Ce este certificatul energetic?

Certificatul energetic este o cerință obligatorie a Uniunii Europene pentru vânzarea sau cumpărarea oricărui imobil, vechi sau nou. Acest document atestă performanţa energetică a unei clădiri. Obținerea unui astfel de certificat durează o zi sau două de la depunerea completă a dosarului şi costă aproximativ 1 €/mp. Costurile acestui certificat sunt suportate de vânzător.

4. Ce semnifică “ratele la dezvoltator”?

Ratele la dezvoltator reprezintă achitarea unor apartamente/ case achitate în tranșe lunare la dezvoltatorul imobiliar sau la constructor. Cum și când a început implementarea acestui sistem? În perioadele mai dificile ale unei piețe imobiliare, atunci când condițiile de creditare oferite de bănci au fost înăsprite, a fost creat un sistem nou de plată denumit “rate la dezvoltator”.

Această soluție este ideală pentru cei care nu pot opta pentru un credit bancar (deoarece nu se încadrează, nu lucrează în țară, etc) sau pentru ce care nu vor să se îndatoreze bancilor pe o perioada mai lunga. Avansul consistent și ratele lunare destul de mari fac însă ca această soluție să nu fie neapărat cea mai bună. În acest moment, în Sibiu sunt puțini dezvoltator care acceptă aceste rate. (Vezi aici care este singurul proiect marca New Concept Living la care se accepta plata in transe.)

5. Ce includ finisajele la gri?


Aceasta este una dintre cele mai frecvente întrebări pe care le primim de la clienții cumpărători, dat fiind că cele mai multe apartamente / case de vânzare în Sibiu se predau la gri. Finisajele la gri cuprind de cele mai multe ori ușa la intrare, geamuri termopan, centrală termică și calorifere, șapă de ciment și pereți tencuiți, prize și întrerupătoare, instalații apă-canal. În caz particular, unii dezvoltatori au inclus si sanitarele pentru baie sau usile de interior.

6. Care este valoarea TVA-ului la cumpărarea unui apartament?

În primul rând trebuie precizat faptul că aducem în discuție Taxa pe Valoarea Adăugată doar în cazul persoanelor juridice. La tranzacțiile efectuate între persoane fizice, aceasta NU se aplică. Atunci când ne referim la prețul unui apartament vândut de o persoană juridică, valoarea TVA-ului este de 5%, dacă următoarele condiții sunt îndeplinite: suprafața utilă maximă să fie de 120 mp, terenul, inclusiv amprenta la sol a casei să nu fie mai mare de 250 mp și valoarea totală să nu depășească 100.000 Euro, excluzând TVA-ul.

Până în luna ianuarie 2019, cumpărătorii puteau beneficia de TVA de 5 % o singură dată. În prima lună din an Guvernul României a schimbat reglementarea și aceeași persoană poate cumpăra oricâte imobile dorește cu TVA de 5%, dacă toate condițiile enumerate mai sus sunt îndeplinite.

În cazul în care imobilul tranzacționat nu se încadrează în aceste standarde, TVA ul va fi de 19%.

Vezi aici oferta noastra completa: www.newconceptliving.ro.
 
whatsapp