My Transylvania - Tesem contemporanul cu elemente de teritoriu si povesti cu talc din Transilvania.

Blogul agentiei imobiliare New Concept Living
14.06.2021
My Transylvania - Tesem contemporanul cu elemente de teritoriu si povesti cu talc din Transilvania.
My Transylvania este asociatia care aduce an de an vizitatori in zonele rurale din Romania, pentru a descoperi gusturile si experientele culinare specifice fiecarei zone. Brunch-urile organizate in satele transilvanene au avut un impact major in dezvoltarea zonelor si mai ales in promovarea traditiilor, locurilor si a retetelor culinare locale. Sub deviza Eat local, asociatia promoveaza si sustine producatorii locali.

In continuare, va invitam sa cititi interviul realizat cu Cristian Cismaru, co-fondatorul asociatiei My Transylvania si sa descoperiti povestea de succes a unui antreprenor sibian.

1. Pentru inceput, povestiti-ne despre asociatia My Transylvania si ce activitati se desfasoara in cadrul acesteia?
Asociatia s-a infiintat in 2010 cand a preluat practic evenimentele incepute de trei familii in zona Vaii Hartibaciului deja cu cativa ani inainte. Evenimentele cunoscute sub denumirea de Transilvania Brunch au existat inca din 2008, iar apoi noi am continuat pana azi. Avem acum mai multe directii de activitate, toate legate de resursele locale:

a) promovam producatori de alimente din regiune prin brunch-uri, picnicuri si alte forme de mancat impreuna
- Dezvoltam concepte de ecoturism prin care acesti producatori sa fie vizitati
- Conectam producatorii cu restaurantele, pietele sau food hub-ubri ca sa cream noi canale de distributie
- Educam printr-un festival focusat pe master class-uri in gastronomie, Transilvania Gastronomica

b) Lucram cu comunitatile pentru a dezvolta diverse strategii, campanii si oferte de ecoturism:
- alergari montane: Burduf Challenge sau Sibiel Forest Run
- oferte intergate de turism durabil

c) Incepem sa ne orientam si spre protejarea patrimoniului construit. Acum avem tocmai un proiect nou, Tara Colibelor la Raul Sadului prin care vrem să vina lumea sa doarma in fan.



2. Cine se afla in spatele My Transylvania si Eat local?
Suntem mai multe echipe mici care lucram la asociatie, colaboratori sau voluntari. In functie de proiecte suntem cam 30 in total. Avem o echipa fixa, Ana Parvulescu si Diana Iotu, care se ocupa cu promovarea, aceasta fiind latura cea mai importanta la noi.
La evenimentele gastronomice suntem in familie in continuare, sotia mea, Iuliana Labo se ocupa de o mare parte din organizare impreuna cu Gabi si Jochen Cotaru din Hosman. Apoi in sate ne insoteste tot timpul Gabi Cuzepan care documenteaza fotografic tot ce facem. Dana Mitea se ocupa de Transilvania Gastronomica, Andrei Rusu de programele cu bicicletele, Simona Voica ne ajuta des la scris articole, Bianca si Alin Cristea sunt motoarele din spatele potecii Slow Food, Andra Simut si Martha Toth sunt coordonatoarele proiectului Tara Colibelor, Mugur Laurian si familia Litu sunt tot timpul cu noi prin sate, Miruna Popa si familia Stoica ne ajuta cu programele in natura, iar Alexandra Macrea ne indruma pe partea de patiserie.



3. Ideea organizatiei este una indrazneata si are un impact pozitiv asupra zonelor rurale din Romania, cum a luat nastere My Transylvania si de unde ideea si pasiunea pentru o astfel de asociatie?
Noi cam vrem sa salvam tot ce e fain in zona rurala si montana. Cam tot ce e patrimoniu ne place sa reinterpretam si sa dam o nota de contemporan lucrurilor si obiceiurilor valoroase. Contribuim cu mare bucurie la dezvoltarea zonelor rurale si montane din Romania si promovam patrimoniul imaterial prin programe, proiecte si evenimente alternative si concepte inovative. Ne preocupa mai ales comunitatile mici, miscarea in natura, meseriile si mestesugurile, cultura gastronomica, educatia si sanatatea. De aceea, va asteptam in fiecare weekend afara in natura. Sa va povestim, sa ne implicam, sa ne conectam si sa mancam impreuna!

4. Stim ca este un proiect tare iubit de sibieni, spuneti-ne cati vizitatori iau parte anual la evenimentele organizate?
Anual ne viziteaza ca. 3-4.000 de vizitatori locali si inca cam atatia din alte parti ale tarii.



5. Ce este Eat Local si cum reusiti sa promovati produsele si retetele locale? Cum se poate rezerva un brunch?
Eat Local e platforma noastra de promovare unde urcam evenimentele culinare si lumea isi rezerva online un bilet de participare. Fiind online noi stim exact cate persoane vin si cum sa ne pregatim, altfel e un pic mai greu pentru gazdele noastre.

6. Desfasurati activitati si pe perioada iernii si care ar fi acestea?
Iarna facem drumetii cu picnic si intram mai mult in interiorul restaurantelor, surilor sau al caselor. Activitatile sunt similare doar ca ne imbracam mai gros ;)
Plus ca ne miscam mult fiind o perioada in care aportul de grasimi e mai mare ;)

7. Ce locatie preferati dintre cele in care se organizeaza brunch-urile si care este preparatul culinar preferat din acea locatie?
Mie imi cam place orice fel de loc din Romania, peste tot este un paradis care așteapta sa fie descoperit. Sunt atasat mult de zona montana si in ultimii ani am inceput sa prefer peisajele necucerite de constructii multe si locurile armonioase si linistite din munti.
Legat de mancare si preparate sunt un mare iubitor al ciorbelor si supelor. As putea manca de 4 ori pe zi doar zemuri. Bogatia de retete de la noi e nemaiintalnita si merita pe deplin celebrata si promovata aceasta caracteristica gastronomica.



8. Spuneti-ne unde va gasesc persoanele interesate de activitatile desfasurate si in ce zone se organizeaza brunch-urile?
Ne gasiti cel mai usor prin sate in weekenduri sau online pe https://experiences.mytransylvania.ro/ sau https://web.facebook.com/mytransylvania.ro unde si anuntam tot ce urmeaza la noi. Suntem prezenti in multe regiuni din Romania, dar mai ales in Sudul Transilvaniei. De cativa ani avem evenimente si in Oltenia, Muntenia, Banat, Maramures, Bucovina si Moldova. Vom reveni si in Dobrogea unde am avut doar un eveniment pana acum.