Pefoc.ro - business-ul care aduce căldura in casele romanilor

24.03.2020, Autor: Magdalena Gliga
Pefoc.ro - business-ul care aduce căldura in casele romanilor

“Încă de la început, am crezut în calitatea produselor, a valorilor și ideilor, cât și a întregului proces de prestare a serviciilor. Iată-ne azi, după 20 de ani, mai puternici ca niciodată. “ - Ovidiu Prodea, Fondator PEFOC.

În continuare, vă invităm să aflați povestea unui business de succes, care aduce căldură în casele românilor prin șemineele construite de oameni pasionați și profesioniști.

1. Știu că afacerea dumneavoastră are o istorie vastă în spate. Spuneți-ne vă rog, când și cum ați început?

Totul a început în anul 1999, când Ovidiu Prodea (actualmente unul dintre cei 3 asociați ai firmei) merge în Germania, la chemarea unor prieteni de familie, ca să învețe cum se construiește un șemineu. În anul 2000 construiește primele șeminee cu ajutorul cunoștințelor acumulate. Continuă să construiască șeminee instruind și alți oameni și executând lucrări și în județele învecinate Sibiului. Ideea continuă într-un mod ascendent până în anul 2006, când, apare o problemă principală – inexistența materialelor necesare pentru construcția unui șemineu profesional în România. Fiul cel mare al lui Ovidiu Prodea – Beniamin - se alătură și, împreună, înființează o firmă pentru a aduce și materialele de care echipele de montaj aveau nevoie pentru a construi șeminee. În scurt timp, mai mulți meseriași din raza Sibiului se aprovizionează cu materiale necesare pentru execuția șemineelor. La finele anului 2013 se alătură afacerii și fratele mai mic – Samuel – și astfel se formează echipa de conducere a firmei în formatul în care se găsește și astăzi. În acest format, cu strategii clare și parteneri externi de încredere (furnizori de talie europeană) afacerea se extinde la nivel național, cu domeniu principal al distribuției de șeminee sub numele de Pefoc.ro.

2. Este deci un business de familie. Care sunt avantajele, dar și provocările, în această situație?

Fiind un business de familie există atât avantaje, cât și provocări. În cazul nostru, provocările țin de diferențele de personalitate, cât și de cele privind înzestrările și abilitățile fiecăruia. În acest fel, ne completăm și responsabilitățile se împart în mod evident în funcție de atuurile fiecăruia. Fiind niște personalități nu doar diferite , ci total opuse în multe privințe, aș putea spune că acest lucru poate fi din când în când și o provocare, materializată prin diferențele de opini, modul de gândire și felul în care percepem lucrurile. Cu toate acestea, aș putea spune că e mai mult un avantaj evident!

3. În acest moment sunt multe magazine în toate orașele mari din România. Considerați că este mai important să existe magazine de prezentare decât să prezentați produsele doar în mediul online?

Suntem prezenți în acest moment atât în mediul online, cât și în magazine de prezentare pe întreg teritoriul României. Credem că acestea se pot îmbina foarte bine una cu cealaltă. În cele mai multe cazuri, clienții, datorită tehnologiei și a internetului, se documentează foarte bine, încă de acasă, iar apoi apelează la magazinele de prezentare și la firmele care pot să execute un șemineu la gata, știind exact ceea ce doresc și ce trebuie să ceară. Online-ul contribuie foarte mult, astfel încât clienții pot lua o decizie corectă în avantajul lor și, de asemena, pot compara produsele, luându-și atât timp cât au nevoie.


4. “Omul gospodar își cumpără vara sanie și iarna car.” Se aplică această zicală și pe piața șemineelor? Care este perioada cu cea mai mare cerere?

Da. Această zicală se aplică și în domeniul nostru pentru o parte din produsele pe care le comercializăm, mai ales pentru o perioadă de aprox. 3 luni din an, în care cererea este mai mică (vorbim de extrasezon). Această perioadă începe, de obicei, după Paște și se termină la începutul lunii august. Însă, perioada cu cea mai mare cerere din an începe în luna septembrie și ține până de Crăciun. Recomandăm, nu doar în privința materialelor, dar mai ales in privința montajelor, că cei care doresc un șemineu să caute oferte și să se informeze, încă de pe timpul verii și asta nu doar pentru a obține un preț mai bun, ci pentru faptul că meseriașii buni în perioada de sezon sunt foarte ocupați cu multe lucrări acceptate din timp. E important ca montajul să fie făcut de o persoană specializată în domeniu, pentru ca produsele să poată funcționa la parametri optimi și a prezenta durabiliatate în timp.

5. Cum se diferențiază PeFoc.ro pe piața din România de restul competitorilor din domeniu?

Pefoc.ro se diferențiază atât prin produse, cât și prin serviciile pe care le oferă pe piața națională – de pildă, furnizarea de materiale într-un timp scurt (de 1-2 zile) pe întreg teritoriul României din stocul propriu. Majoritatea materialelor pe care le expunem, cu câteva excepții, se află în stoc. Concentrarea, în principal, pe produse care să aibă un raport bun, atât din punct de vedere calitativ, dar și ca preț, reprezintă, din nou, un avantaj oferit de noi, astfel că produsele se cumpără datorită specificațiilor și prețurilor pe care le au, fără a fi nevoie de argumente interminabile sau persuasiuni de marketing pentru ca cineva să cumpere produsele.
Practicarea de prețuri reale și discounturi reale pe anumite produse (dacă e cazul) ne-a clădit, de asemenea, încrederea clienților în brandul nostru, iar aici mă refer la faptul că nu practicăm strategii de genul prețurilor umflate, care, mai apoi, sunt reduse doar pentru a agăța clienții sau de dragul marketingului modern. Cred că aceste lucruri ne recomandă și îi determină pe clienți să ne recomande la rândul lor mai departe.



6. Care sunt garanțiile pe care le oferiți clienților cumpărători?

Garanțiile variază foarte mult, iar acestea acoperă o perioadă de la 2 ani și până la 30 de ani. Având o gamă vastă de produse și servicii, aceste garanții diferă foarte mult (ca durată și consistență). Dacă ar fi să amintesc care sunt cele mai des practicate garanții, atunci acestea ar fi cele de 5 ani de zile.

7. Am observat că aveți o comunicare foarte bună cu clienții din mediul online. Cât de important este acest aspect?

Încercăm prin intermediul mediul online să transmitem tot ceea ce facem și tot ceea ce ne caracterizează, începând de la modul în care desfășurăm activitatea, evenimente, sfaturi, prezentări proprii a produselor și testarea acestora. Suntem cât se poate de transparenți în tot ceea ce facem și putem observa că acest aspect este foarte apreciat de clienți, de aceea considerăm că acest fapt este unul important.


8. Șemineele: un mod de încălzire sau un obiect de design? Observ că tot mai mulți oameni au un șemineu amenajat doar pentru că “se poartă”.

Dacă în urmă cu 5-6 ani o mare parte din clienți alegeau un șemineu ca sursă de caldură, în prezent cei mai mulți îl aleg pentru design. Pentru ambianța frumoasă pe care acesta o oferă, pentru a asculta troznetul lemnelor sau pentru a vedea jocul flăcărilor. Chiar dacă lemnul s-a scumpit, asta nu exclude tendința ca oamenii să aleagă un șemineu din alte game, cum ar fi: șemineele pe gaz, pe peleți, bioșemineele sau șemineele electrice.

9. Care sunt trendurile anului 2020 în materie de șeminee?

În ce privește piața de șeminee, aceasta este în continuă schimbare, nu doar în România, ci în toată Europa. În 2020 tot mai mulți oameni se orientează către sobele de tip șemineu care nu mai necesită o instalare complicată, dar care prezintă un aspect mai deosebit, către gama de șeminee premium, datorită performanțelor și arderii curate pe care acestea le dezvoltă și către șemineele pe gaz, care sunt apropiate de șemineele pe lemne tradiționale, dar confortul e mult mai mare - totul putând să fie controlat și reglat cu mare ușurință din telcomandă. Ceea ce ne dorim noi este ca clienții să se orienteze nu doar către produse de calitate, ci și către personal calificat pentru punerea în opera a acestor produse, în așa fel încât să se poată bucura cu adevărat de investiția pe care o fac pentru o perioadă cât mai mare de timp sau, de ce nu, chiar pentru o viață întreagă.

Foto de: Pefoc.ro
Articol de Magdalena Gliga