Mitichi – omul care pune Sibiul pe scena internationala

Blogul agentiei imobiliare New Concept Living
02.03.2021
Mitichi – omul care pune Sibiul pe scena internationala

Dumitru Preda sau Mitichi, așa cum este cunoscut, este unul din sibienii care au adus moda în oras. Prin Festivalul Feeric Fashion Week, M calendar sau brandul Mitichi, acesta a reusit sa puna Sibiul pe scena internationala in inedite feluri.
In continuare, va invitam sa descoperiti omul din spatele „celei mai creative saptamani a modei” la nivel international, dar si sa cititi detalii despre alte proiecte ale sibianului.

1. Hello, Mitichi. Esti unul dintre oamenii care aduc plus valoare în Sibiu si ne bucuram ai acceptat sa faci parte din rubrica noastra People of Sibiu. Sunt tare curioasa să aflu mai multe despre proiectele tale, asa ca o sa incep direct. Cei mai multi oameni te cunosc probabil prin prisma festivalului de moda. Sibiul ne-a obisnuit cu multe festivaluri, care de care mai diverse. Spune-ne te rog, cum au primit sibienii Feeric Fashion Week de la prima pana la a 12-a editie a festivalului?

In 2008 cand am derulat prima editie as putea spune ca sibienii erau deja obisnuiti cu evenimentele culturale stradale. 2017, anul Capitala Culturala, a educat, dar a si crescut asteptarile publicului cu privire la calitatea evenimentelor. Astfel, ne bucuram ca am reusit sa satisfacem aceste nevoi inca de la prima editie. Desi in timp proiectul a crescut, devenind unul international si de mare importanta in lumea modei, este totusi un proiect care apartine sibienilor si este dezvoltat de sibieni. Pentru acest lucru suntem cu atat mai mandri ca marile capitale ale modei ne apreciaza eforturile trimitand reprezentanti aici in fiecare editie.

2. Cum a aparut ideea festivalului, care a ajuns atat de cunoscut pe plan international si mai ales de unde pasiunea asta pentru modă?

Din 2004 pana in 2008 lucram in publicitate pe cont propriu si astfel am avut oportunitatea sa lucrez pentru multi clienti din lumea modei. Acest lucru a dus la dezvoltarea propriului proiect in care sa incorporez experienta acumulata dar unde am putut da plus valoare miscarii de moda independente ce parea ca se contureaza in Sibiu in vidul lasat de marile fabrici de confectii. Urmand modelul de show pe care il vedeam in revistele internationale si in sursele online am construit proiectul mai mult in jurul componentei de show decat de fashion. A fost provocator sa explorez un domeniu nou la acel moment, cel al modei. Consideram ca este vast, dar insuficient exploatat sau incorect exploatat la acea vreme in Romania. Dupa 13 ani, oportunitatile oferite designerilor si interesul generat la nivel de top international sunt roadele oferite de Feeric.



3. Care din locatiile festivalului este preferatul/preferatele tale si de ce?

Bineinteles ca Piata Mica, locul in care a aparut si in care se incheie an de an saptamana modei de la Sibiu. Acest loc ocupa un rol important in sufletul meu, dar an de an noi idei si noi locuri ne vin in atentie si le expunem intr- maniera deosebita prin showuri particulare. O constanta insa o reprezinta Moara Cibin si toate liniile de productie si depozitare de la Boromir. Sunt locuri de joaca in care, multumita conducerii, am libertatea si suportul sa creez cam tot ce am in minte. La fel ma simt si in Depoul CFR Sibiu.

4. Este Sibiul un oras fashionable? Sunt sibienii devoratori de moda si de frumos?

Sibienii au un interes deosebit pentru moda. Si tot mai intens pentru moda romaneasca. In 2008 in Romania doar Bucurestiul si Iasiul beneficiau de evenimente de moda. Sibiul, un oras mult mai mic, a reusit cu suportul publicului si al autoritatilor sa devina principalul centru de interes in ce inseamna moda romaneasca, dar si internationala. Acum in Sibiu sunt cel putin 6, 7 magazine doar cu designeri romani, se deruleaza constant alte cateva evenimente de moda nisate si acestea sunt doar cateva din rezultatele pe care interesul sibienilor pentru moda le-a produs. Desigur mai este de imbunatatit din punct de vedere economic, logistic, dar interesul pentru moda al sibienilor este baza pe care se poate cladi in continuare.


5. In afara festivalului, ce alte proiecte mai are Mitichi?

Sa spunem ca Feeric este nucleul tuturor proiectelor care sunt dezvoltate in domeniul modei. FeericTeam dezvolta proiecte de media, e-commerce, strategie, consultanta si colaaborari internationale insa cel mai drag priect si pas urmator in cariera il reprezinta migrarea spre cinema. Desi a fost pus in standby in anul 2020, anul acesta sper sa putem continua filmarile si productia pentru documentarul The Fightback produs impreuna cu Numa Film.
Am filmat la final de an 2019 in 9 tari din Europa si am strans continut pentru un film dedicat noilor directii sustenabile in moda internationala, plecand de la discutii cu designeri, proprietari de fabrici si showroomuri, reprezentanti ai saptamanilor modei, universitati de design si organizatii. Sper sa continuam filmarile anul acesta si daca totul functioneaza la anul sa il si lansam. Trailerul este deja disponibil aici: https://www.youtube.com/watch?v=44AEsrTSqIw . 

6. Ce este M Calendar si ce a adus nou pe piata de profil?

M calendar este din pacate un proiect suspendat din cauza pandemiei, dar este alaturi de Feeric unul dintre primele mele proiecte pe care sper ca il voi relua curand si poate ii voi conferi o aura mai ampla. Este proiectul in care la finalul fiecarui an ma exprimam ca fotograf de moda alegandu-mi o tema, documentand-o si apoi realizand fotografii imi indeplineam pornirile de exprimare. Era o calatorie extrem de frumoasa bazata pe provocare si explorare.

7. Am descoperit cu bucurie mare ca tu esti omul din spatele contului de instagram visit.sibiu, urmărit de peste 6,000 de oameni. Activitatea de acolo este tare faina, pozele sunt superbe, iar promovarea orașului nostru la fel. De ce un astfel de demers?

Iubesc Sibiul. Si pentru ca proiectele ma poarta in toata lumea, am ajuns in 2019 sa mai petrec in oras doar 4 luni/an puse cap la cap. Insa orasul acesta este sursa principala de inspiratie si energie, este ACASA. Ca urmare in fiecare zi in care petrec timp in oras incerc sa il vad diferit, mai atent, mai implicat in lucruri care aparent par banale, si sa il privesc mereu din unghiuri diferite. Astfel expun totul in social media in @visit.sibiu si prin asta incerc sa ma revansez fata de oras si sa contribui chiar cu foarte putin la promovarea lui.


8. Pentru ce ii este recunscator Mitichi Sibiului și pentru ce trebuie sa ii fie recunoscator Sibiul lui Mitichi?

Sibiul a fost locul in care am creat tot ceea ce dezvolt acum. Sunt dator acestui oras aproape totul, sau daca nu totul macar inceputul. Fara contextul pe care il ofera orasul, fara energia si structura acestuia, fara oamenii de calitate si bunatatea naturala nu as fi putut sa fac ceva din tot ce am realizat. In sens invers, nu stiu daca se poate pune problema asa, dar mi-a dori ca intr-o zi activitatile sa fie evaluate ca unele benefice pentru oras.

9. Anul 2020 a fost un an plin de provocari pentru cei mai multi dintre noi. A avut pandemia impact si asupra proiectelor si activitatilor tale?

Desigur. Asa cum aminteam, filmul si fotografia au fost doua laturi afectate, dar implicit si toate proiectele bazate pe aceste activitati. Dar a fost si un an de reevaluare, reprioritizare si canalizare a resurselor spre eficienta. Ca urmare am inceput anul acesta cu speranta, dar mai mult de atat, cu resurse maxime pentru a implementa proiectele cand masurile sociale vor permite derularea lor. Fireste ca am continuat in digital, dar oricum mare parte a organizarii si a activitatilor noastre se deruleaz in digital in plan international, indiferent de contextul social.

10. Pare ca ziua ta are 48 de ore în loc de 24. Mai este timp si pentru altceva?

Din nefericire ziua este de 24 de ore si la mine, dar o echipa minunata si putine ore de somn cresc eficienta. Timpul este dedicat intregime dezvoltarii, creatiei si inovatiei acolo unde mai este loc. Dar cand viata personala coincide cu cea profesionala nu este nevoie de timp pentru altceva. Timpul este folosit mereu pentru ceea ce conteaza, pentru ceea ce are sens.

11. Mulțumim mult pentru acest interviu. La final, te rog sa le transmiti un gand bun sibienilor te pretutindeni.

In primul rand ma folosesc de ocazie pentru a le multumi inca o data pentru modul in care primesc proiectele noastre. Insa dupa un an dificil si dupa o situatie care inca ne influenteaza, le doresc sibienilor multa energie si inspiratie pentru a depasi momentele grele si sper sa fim cu totii mult mai atasati de scopuri comune. Sa pretuim orasul acesta mai mult si sa valorificam in continuare resursele pe care le ofera intr-un scop comun, cu impact international.

 
Un material de Magdalena Gliga