De ce documente ai nevoie ca sa poti vinde un imobil?

Blogul agentiei imobiliare New Concept Living
03.08.2020
De ce documente ai nevoie ca sa poti vinde un imobil?

"Vreau să-mi vând proprietatea. De ce am nevoie?" Aceasta este probabil una dintre cele mai dese intrebari pe care le primim de la clientii nostri care au nevoie sa ii ajutam sa tranzactioneze un apartament sau o casa de vanzare in Sibiu. Procesul nu este complicat, daca pui la dosar toate documentele necesare.

Taxele notariale sunt achitate de cumpărător și este calculat în funcție de valoarea proprietății, iar documentele de care ai nevoie ca să închei cu succes o tranzacție imobiliară din postura de vânzător sunt urmatoarele.

1. Actul de proprietate asupra bunului imobil


Documentul care atestă dreptul de proprietate și modul prin care a fost obținut bunul imobil este actul de proprietate. Indiferent cum e dobândit, prin contract de vânzare-cumpărare, contract de moștenire sau de donație, hotărâre a instanței de judecată, etc, fără el nu se poate face tranzacția.

2. Extrasul de carte funciară


Extrasul de carte funciară este cel care conține informațiile despre imobil, suprafața acestuia, actul de proprietate, notările aferente bunului, etc. Toate informatiile mentionate in acest extras CF trebuie atestate de documente.

3. Dovada plății impozitului

Pentru a vinde un bun imobil, vânzătorul trebuie să prezinte dovada plății impozitului anual. Adeverința este eliberata de institutia primăriei unde este inscris imobilul.

4. Adeverinta de la asociatia de locatari

Este necesar ca vânzătorul să prezinte o adeverinta care atesta ca nu sunt datorii de nici un fel la asociatia de locatari, mai ales daca locuieste la bloc.  De asemenea, trebuie achitate facturile la curent, gaz, apă, serviciile de gestiune a bunului locativ, etc. Acestea sunt dovada că nu sunt datorii de nici un fel.

5. Certificat de performanță energetică

Acest certificat este eliberat doar de către un auditor energetic atestat. Lista auditorilor energetici autorizați poate fi consultată pe site-ul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene.

6. Buletin de identitate. Atunci cand situatia o cere, cerificatul de căsătorie, certificatul de divorț

La notar, în ziua semnării tranzacției de vânzare-cumpărare a bunului imobil, este obligatoriu să prezinți buletinul de identitate valabil. De asemenea, daca este vorba despre un bun comun, daca bunul a fost achizitionat post casatorie, este necesar sa fie prezentate documentele aferente, după caz.

Crezi că este prea complicat?
Desigur, acestea sunt documentele primordiale, necesare la orice tranzactie. Pot exista insa si situatii speciale, cazuri extraordinare, iar atunci vor fi necesare si alte documente.
Dacă ai nevoie de ajutor, te asteptăm cu drag la New Concept Living pentru o consultație gratuită. Suntem aici să te ajutăm cu informații utile și sprijin ca să închei cu success tranzacția imobiliară.
Foto credit: shutterstock.ro

 
www.newconceptliving.ro