Numeroase persoane care locuiesc in apartamente de mici dimensiuni, se gandesc la maximizarea spatiului prin inchiderea balconului de care beneficiaza imobilul lor. Insa este aceasta o idee buna? Chiar daca modificarea in sine pare usor de realizat, ea reprezinta un drum lung, plin de autorizatii, deplasari si o serie de modificari care necesita mult timp.
In articolul de
blog imobiliar de astazi iti prezentam cateva informatii despre aceasta procedura.
Cel mai important de retinut este faptul ca, in multe dintre situatii, inchiderea balconului se face in mod ilegal, fara ca persoanele in cauza sa obtina autorizatiile necesare. Astfel, inchiderea balconului nu numai ca intervine in aspectul imobilului si poate afecta serios structura acestuia, ci iti poate aduce si o amenda substantiala, atat timp cat nu se respecta regulile.
In acest sens, Legea nr. 149/2020, este un punct important in procesul initiat de tine. Aceasta prevede ca cei care au o locuinta la parter si doresc inchiderea balconului sau logiei, au nevoie doar de acordul asociatiei de propietari, fara a mai fi nevoie de acordul fiecarui vecin. Insa, cei care doresc sa se foloseasca de aceasta lege, trebuie sa prezinte motive serioase inainte sa inainteze procedura. Motivele prezentate trebuie sa fie legate de securitatea locuintei tale, diminuarea zgomotelor venite din exterior, a mirosurilor venite din apropiere (daca este cazul).
Documentele necesare inchiderii balconului
Legea nr. 193/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1001, prevede ca, pentru a închide balconul, ai nevoie de o autorizatie de construire. Pentru eliberarea actului ai nevoie de documentele de mai jos:
• Memoriu de arhitectura – reprezinta un extras de proiect, realizat pentru proiectarea, extinderea sau modificarea unei constructii. Acesta inglobeaza multe capitole care cuprind detalii generale despre imobil, descrierea lucrarilor propuse, caracteristicile zonei supuse modificarii, indeplinirea cerintelor de calitate etc;
• Releveu – acest document cuprinde informatii legate de operatia de masurare, desenare si reprezentare la scara a elementelor noi, care urmeaza a fi construite;
• Propunerea de inchidere a balconului, pentru lucrarile aferente acestora;
• Avizul proiectantului initial sau, dupa caz, expertiza tehnica pentru spatiul aflat in proprietatea solicitantului, indiferent de functia pe care o va ocupa balconul.
Un balcon inchis inseamna automat un proiect de cladire diferit fata de cel gandit initial. Tocmai din acest motiv este nevoie de o autorizatie. Iata etapele pe care trebuie sa le bifezi pentru a o obtine:
1. Procurarea autorizatiei de constructie, printr-o solicitare depusa la Biroul de Avize si Acord Unic din cadrul Primariei pe raza careia se afla apartamentul;
2. Procurarea acordului scris al asociatiei de proprietari;
3. Obtinerea proiectul tehnic cu ajutorul unui birou de proiectare;
4. Depunerea proiectului pentru a obtine autorizatia de construire. Proiectul va cuprinde autorizatia de constructie, proiectul tehnic, memoriul de arhitectura si releveul.
De obicei, autorizatia de constructie obtinuta are un termen de valabilitate intre o luna si sase luni sau chiar mai mult, in functie de primarie.
New Concept Living - Agentie imobiliara Sibiu - oferte imobiliare complete in Sibiu si imprejurimi.
Urmareste-ne pe
pagina de facebook @new concept living
Urmareste-ne pe
canalul nostru de youtube @new concept living
Credit foto: shutterstock.com