"Este esențial să fii 100% tu, să fii autentic și totul să pornească din suflet", așa ne-a spus Valentin Oancea, toboșarul trupei DOMINO și fondatorul Wunderbar. Haideți să aflăm împreună mai multe detalii despre un business frumos care aduce veselie în sufletele sibienilor.
1. Când a luat naștere Wunderbar și care este povestea din spatele business-ului?
Hello, New Concept Living. Salut demersul proiectului -Oameni din Sibiu- și mă bucur că fac și eu parte din el. Povestea Wunderbar a început în urmă cu aproximativ 4 ani. Obișnuiesc să organizez seri faine pentru prietenii mei, cu muzică bună și vin de calitate. Iar la un moment dat a venit sugestia unui prieten de a duce lucrurile mai departe și de a anima un număr mai mare de oameni într-o atmosferă faină. Am luat-o ca o provocare și ușor, ușor s-a conturat proiectul de astăzi. Mi-am dorit tare mult să se bucure și alții de vinul de calitate de care mă bucuram alături de prietenii mei.
2. De unde a venit ideea numelui Wunderbar – („minunat” în limba germană) și de ce în germană?
Numele a fost ales de o prietenă, la întâmplare. Eram în grădina casei la o poveste despre acest proiect, făceam planuri și ne gândeam la tot felul de variante interesante când doi dintre noi am căzut de pe un scaun, iar o prietenă a zis “Haideți măi, Wunderbar, ridicați-vă”. Așa i-a rămas numele, iar astăzi nu m-aș putea gândi la un cuvânt mai bun care să definească vinul nostru.
3. Cum îmbină Valentin cele două pasiuni: muzica și vinul?
E foarte simplu, combin cele două pasiuni punând pe primul loc numitorul comun: oamenii. Aceștia vor să se bucure de un vin bun într-o atmosferă faină și destinsă. Am făcut totul pentru oameni. Spre exemplu, îmi amintesc un moment fain în care cineva m-a văzut pe scenă la un eveniment, iar după o jumătate de oră m-a văzut punând în pahare.
Era surprins și i-am spus în glumă că nu se câștigă destul din muzică. De fapt, nu caut să exclud vreuna, ci să le combin într-un mod fain ca să ajungem la sufletul oamenilor. Sunt toboșar la trupa DOMINO și fondatorul Wunderbar. Iar cele două se îmbină perfect.
4. Care crezi că este o aptitudine esențială pentru un antreprenor care are un astfel de business?
Cred că indiferent ce business ai, este esențial să fii 100% tu, să fii autentic și totul să pornească din suflet. Eu nu am făcut un business pentru o sursă de venit, nici măcar nu îl numesc business. Este o pasiune de-a mea, din care sunt norocos să am și niște venituri.
Cred că mulți antreprenori gândesc lucrurile invers: ce afacere e profitabilă, ca să fac și eu ceva productiv? Consider că nu acesta este cursul normal: întâi trebuie să găsești un lucru care să-ți placă foarte mult, care te definește, iar mai apoi să-l transformi în afacere. Atunci ai toate șansele din lume să fie un start excelent.
5. Se pot achiziționa vinurile de undeva, sau doar de la evenimentele din oraș?
În principial, vinurile noastre se găsesc la evenimentele din oraș. Am încercat și Business to Customer, am vrut să ajungem și altfel la clienții noștri, însă ne-am lovit de o legislație rigidă. În plus, fiind o cramă mică, nu putem concura cu numele mari de pe piață. Astfel ne-am limitat doar la evenimente.
6. Care sunt festivalurile din Sibiu la care sunteți prezenți și unde vă pot găsi clienții interesați?
Anul acesta este atipic, date fiind condițiile de izolare impuse de autorități, astfel că multe evenimente s-au amânat sau anulat. Vă pot spune însă care sunt evenimentele la care am fost prezenți anii trecuți. Voi începe cu Focus, pe care l-am dezvoltat mult și unde am asigurat atmosfera și băutura. Am participat însă cam la toate festivalurile de calitate din Sibiu: Foodie, Vino, Arini Fest, Street Food , Festivalul Medieval.
7. Cu ce se remarcă Wunderbar față de alte vinuri?
Fără falsă modestie, spun să se remarcă prin calitate. Avem un vin natural, fără zahăr și aditivi sau conservanți. Nu mizăm pe super producție, ci pe super calitate. Atenția pentru fiecare detaliu și implicarea 100% din partea mea și a echipei face ca Wunderbar să se distingă de alte vinuri. În plus, când vine vorba de furnizori, am grijă cu cine lucrez.
8. Cum vă promovați?
Promovarea Wunderbar este rudimentară, practic pot spune că nu a existat deloc. De-a lungul timpului am fost recomandați doar prin propriile servicii, prin servirea impecabilă și băutură bună la un preț corect. Oamenii s-au bucurat de prezența noastră și ne-au reinvitat sau ne-au recomandat și altor oameni. Și tot așa.
9. Ce planuri aveți pentru Wunderbar pe viitor?
Păi abia așteptăm să treacă perioada asta de pandemie și evenimentele să fie reluate în Sibiu. Până atunci, lucrăm la alte lucruri faine despre care abia așteptăm să vă spunem mai multe lucruri. Spre exemplu, îmi doresc tare mult să fac o clătită de 100 m pentru toți copiii din Sibiu care vor participa la un eveniment. Dar revin cu detalii despre acest lucru în curând, tot printr-un articol la voi.
10. Mulțumim frumos. Îți dorim mult succes și spor la toate.
Mersi și eu. La fel vă doresc, spor la intervievat cât mai mulți oameni faini din Sibiu. Este mereu nevoie de promovare și mișcare, dar și de networking și bună colaborare între antreprenorii sibieni.
Un articol semnat de Magdalena Gliga
Foto de: Wunderbar